Mustasaaren kirkko

Adelcrantzinkuja 1, 65380 Vaasa

Rakennuksen on suunnitellut Carl Axel Adelcrantz ja se oli valmis hovioikeuden käyttöön v. 1776. Vaasan palon jälkeen rakennus muutettiin Mustasaaren kirkoksi. Käyttöönotto tapahtui vuonna 1863.

***********************

Kirkko on Mustasaaren ruotsalaisen seurakunnan pääkirkko, mutta siellä pidetään myös Mustasaaren suomalaisen seurakunnan musiikkitilaisuuksia, konfirmaatiomessuja ja kirkollisia toimituksia. Vihkimisten edellä kysellään usein, saako kirkon portailla heittää riisiä tms. vihkiparin päälle. Nykyinen ohjeistus on, että mitään ei heitetä. Saippuakuplien puhaltaminen on mahdollista.

KIRKON VARAUKSET TOIMITUKSIIN:

Kirkon varaukset vihkimisiin kesä-, heinä- ja elokuulle Mustasaaren seurakuntayhtymän seurakuntien jäsenille joulukuun alusta seuraavan vuoden kesälle, muille tammikuun alusta kyseisen vuoden kesälle. Näihin kesän vihkimisiin varaukset ruotsalaisen seurakunnan kansliasta: Korsholms svenska församling, 0400 415 008 ma-ti, pe klo 9-14 ja to klo 9-12. (ke suljettu)

Muuten kirkon ja aina suomalaisen seurakunnan papin ja kanttorin varaus toimituksiin:

Mustasaaren suomalainen seurakunta puh. 044 595 9278/ kirkkoherranvirasto.  Katso aukioloajat Info ja asiointi -kohdasta.