Nuoria albat päällä.

Tervetuloa mukaan rippikouluun!

Rippikoulussa tutustut evankelis-luterilaisen kirkon uskoon, johon sinut on kasteessa liitetty. Rippikoulun aikana voit pohtia yhdessä muiden kanssa elämään ja uskoon liittyviä asioita ja tutustua kotiseurakuntaasi. Rippikoulu huipentuu konfirmaatioon. Konfirmaatio antaa sinulle oikeuden toimia kummina, osallistua itsenäisesti ehtoolliselle ja asettua 18-vuotiaana ehdokkaaksi seurakuntavaaleissa. Rippikoulu on kirkkohäiden edellytys.

Vuoden 2024 rippikoululeirit pidetään Marttisen nuorisokeskuksessa Virroilla. A-ryhmä 13.-20.6. (konfirmaatio Mustasaaren kirkossa 30.6. klo 11) ja B-ryhmä 1.-8.7. (konfirmaatio Mustasaaren kirkossa 14.7. klo 11). Lisäksi voidaan muodostaa Sepänkylän seurakuntakeskuksessa keväällä kokoontuva C-ryhmä.

Vierailemme syksyn aikana koululla kertomassa rippikoulustamme ja siihen ilmoittautumisesta. Useimmiten rippikoulu käydään kasiluokkalaisena. Rippikoulun yhteinen aloitus on jumalanpalveluksessa Sepänkylässä sunnuntaina 5.11.2023 klo 10. Ilmoittaudu mukaan täältä maanantaihin 30.10. mennessä. Ajankohtaisin tieto löytyy täältä seurakunnan nettisivuilta.

Rippikoulun kesto sen alkamisesta konfirmaatiojuhlaan on useita kuukausia. Seurakunnan toimintaan tutustumiseen kuuluu nuorteniltoja ja muita tilaisuuksia.

Mikäli sinulla on kysyttävää rippikoulun suorittamisesta tai rippileireistä, ota rohkeasti yhteyttä nuorisotyönohjaaja Anu Turciokseen tai seurakuntapastori Miika Kallioon.

Raamattu kädessä.

nuorisotyönohjaaja