Apua ja tukea

Kun mieltäsi painaa työhuolet, ahdistus, yksinäisyys, suru, masennus, parisuhdehuolet, taloushuolet tai mikä tahansa muu murhe, voit kääntyä seurakunnan työntekijöiden puoleen.

Päivystävä pappi on tavoitettavissa Sepänkylän seurakuntakeskuksen (Niilontie 3) kirkkoherranvirastossa (A-ovi). Tavoitat hänet parhaiten soittamalla kirkkoherranvirastoon (Katso aukioloajat etusivun  "Info ja asiointi"- yläpalkista)

Diakonissan tavoitat diakoniatoimistosta (B-ovi) puh. 050 554 4498 tai sähköpostilla heli.salmela@evl.fi.

Nuorisotyönohjaajan tavoitat nuorisotoimistosta (I-ovi) puh. 050 595 9270 tai sähköpostilla anu.turcios@evl.fi

Diakoniatoimisto on avoinna ilman ajanvarausta maanantaisin klo 10-12 ja keskiviikkoisin klo 13-15. Toimisto sijaitsee Sepänkylän seurakuntakeskuksessa, Niilontie 3, B-ovi.

Mikäli et pääse käymään toimistolla vastaanottoaikoina, soita niin etsitään sinulle oma aika. Huomioithan myös muut - jää kotiin lepäämään, jos olet flunssaoireinen.

Kuva: diakonissa, työnohjaaja Heli Salmela p. 050 554 4498 heli.salmela@evl.fi

Kirkon diakoniatyöntekijät ovat sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisia, jotka auttavat monissa kriiseissä. Uskosi vahvuutta ei kysellä, eikä sitä, oletko kirkon tai seurakunnan jäsen.

Voit ottaa diakoniatoimistoon yhteyttä esim. kun tarvitset luottamuksellista keskusteluhetkeä tai tarkastella elämäntilannettasi uudesta näkökulmasta. Joskus voit myös tarvita pientä taloudellista tukea yllättävän elämäntilanteen seurauksena, kun toimeentulotuki ei riitä tai sitä ei eri syistä myönnetä. Ota mukaasi Kela: n päätös evätystä tuesta.

Diakoniatoimistosta annettava aineellinen apu on pienimuotoista ja väliaikaista (esim. säilyviä ruokatarvikkeita). Taloudellista tukea saadaksesi ota mukaasi laskentaa varten kaikkien perheesi aikuisten pankkitilien tiliote, mistä näkyvät säännölliset tulo- ja menotiedot sekä passi tai ajokortti henkilöllisyyden todentamiseksi.

Mikäli olet äidinkieleltäsi ruotsinkielinen tai ruotsin kieli on vahvin osaamasi kieli, ota yhteyttä Korsholms svenska församlingin diakoniatyöntekijöihin (yhteystiedot löytyvät seurakunnan etusivun yläpalkista). Om du talar svenska, vänligen kontakta Korsholms svenska församlings diakoniarbetare. Kontaktupgifter ->följ länken på framsidan. We serve and help also in english!

Diakoniatyöntekijät auttavat jokaisessa seurakunnassa

Lähiseurakuntien diakoniatyöntekijät tervehtivät sinua! Kuvassa Vaasan, Mustasaaren, Laihian, Vähäkyrön ja Isokyrön diakoniatyöntekijöitä.

Vaasan Ruoka-avun Sepänkylän jakelupiste välittää kauppojen tuoreruokaa Sepänkylän seurakuntakeskuksella (Eemelintien puolella) torstaisin klo 14-15.

Kassit ovat valmiiksi pakattuja ja ne jaetaan ulkosalla. Pidäthän riitävän etäisyyden muihin ihmisiin, jotta pysyisimme kaikki terveinä. Maskien käyttö on suositeltavaa, mikäli olet flunssainen.

Tiistaipuuroa tarjolla kevätkaudella 2024: 6.2. - 28.5. klo 8.30-10 Sepänkylän seurakuntakeskuksessa (ei vk 9).

Hinta 2 €. Tarjolla terveellistä puuroa ja marjoja, leivät, leikkeleet, juomat sekä kahvi. Lisätietoja Heli Salmelalta (diakonissa) tai Teija Vakkilalta (emäntä). Kts. yhteystiedot etusivun valikosta.

KAHVIPIIRIN KEVÄT 2024

Kahvipiirin kevätkausi alkaa torstaina 18.1. 2024 klo 10-11.30 tutussa paikassa, Sepänkylän seurakuntakeskuksen tarjoilutilassa. Ohjaajana toimii diakonissa Heli Salmela. Lisätietoja saat tarvittaessa p. 050 554 4498.

KEVÄÄN KOKOONTUMISAJAT:

18.1. 2024 klo 10-11.30 Aloitamme kevätkauden! Tule kuulemaan MLL:n lukuvaari ja lukumummo-toiminnasta.

25.1. Pihabongaus. Mitä se on ja miten sitä tehdään? Saat mukaasi bongauslomakkeen.

1.2. Yhteisvastuukeräys 2024. Mihin tänä vuonna kerätään? Tule katsomaan ja kuulemaan.

8.2.

15.2. vieraana Olli Orrenmaa

22.2. vieraana vt. kirkkoherra Anne Visser-Keltto

ei piiriä vk. 9 (talvilomaviikko)

7.3. vieraana Sanna Rahko, joka kertoo historiallisista lähiseutujen tapahtumista

14.3. Miten jätteitä lajitellaan oikeaoppisesti? Vieraana Stormossenin ympäristökasvattaja Sini Hemming.

21.3. Pohjanmaan muistiluotsi: Muistin hälytysmerkit.

ei piiriä Kiirastorstaina

4.4.

11.4.

18.4. Pohjanmaan muistiluotsi: muistitreeni. Tule kokeilemaan!

25.4.

2.5.

ei piiriä Helatorstaina

16.5. Kevätretkipäivä

Tervetuloa mukaan Kahvipiirin iloiseen joukkoon!