Ero on monivaiheinen prosessi

Puolisosta eroaminen on prosessi, joka pitää sisällään monia vaiheita ja usein syviä ja vaikeita tunteita.

Jos perheeseen kuuluu myös lapsia, on eron läpikäyminen ja siihen sopeutuminen usein vielä vaativampaa.

Seurakuntien eroryhmien työskentely auttaa läpikäymään erokriisin synnyttämiä tunteita ja antaa mahdollisuuden jakaa kokemuksia toisten samassa elämäntilanteessa olevien kanssa. Eroryhmät ovat yleensä jo eronneille ja ryhmiin tullaan useimmiten yksin.

Eroon liittyvistä asioista voi käydä keskustelemassa myös kirkon perheasiain neuvottelukeskuksessa tai seurakuntien työntekijöiden kanssa.

Palveleva puhelin ja Palveleva netti tarjoavat keskusteluapua ja kuulijaa vaikeina hetkinä. Katso linkit etusivulta.

Ero.
Ero on monivaiheinen prosessi.

Kirkon perheasiain neuvottelukeskus auttaa myös eron tultua tai jos prosessi on vielä kesken tai jos harkitsette eroavanne.

Eron tunnemylläkässä vertaistuki on usein paikallaan. Hae apua, tutustu toisiin samassa elämäntilanteessa oleviin. Voit käydä esimerkiksi tutustumassa Ensi- ja turvakotien liiton ylläpitämiin vertaistukipalveluihin. Linkki: http://www.ensijaturvakotienliitto.fi/tyomuodot/neuvokeskus2/vanhemmille/eroneuvo-eronneille-ja-eroa-poht/?x3799836=5228708

Pariskunta katsoo eri suuntiin.
Ero