Päiväkerho

Päiväkerhot ovat tarkoitettun.3-5 vuotiaille lapsille. Ryhmät toimivat 2x viikossa 3 tuntia kerrallaan maanantaisin ja torstaisin klo 9.30-12.30. Kerhoaikana on pieni lastenhartaushetki, ohjattua toimintaa (askartelua,laulua,leikkiä) ja vapaata leikkiä ryhmässä toisten lasten kanssa. Kerhoaikana myös syömme omat kotoa tuodut pienet eväät. Ryhmän toiminnasta vastaavat lastenohjaajat. Lukukausimaksu 55e/kausi.

Päiväkerho toimii Sepänkylän seurakuntakeskuksessa päiväkerhotiloissa E-ovi.

Ilmoittautumiset soile.karppi@evl.fi  tai pirita.hakomaki@evl.fi

Tervetuloa!

päiväkerho
Lattiakuvahartaus päiväkerhossa

Päiväkerhossa on lukuvuoden aikana monenlaista tapahtumaa normaalien päiväkerhojen lisäksi.

Päiväkerholaiset osallistuvat pari kertaa vuodessa perhejumalanpalveluksiin, askarteluiltoihin ja muihin perhetapahtumiin. Välillä teemme retkiä esim. teatteriin, maatilalle, pizzalle ja sisäleikkipuistoon.

Päiväkerho
Päiväkerhon erikoispäivä Swingelingissä.Hauskaa liikuntaa kaikille.
Teemme myös yhteistyötä ruotsinkielisen päiväkerhon kanssa. Pidämme muutaman kerran lukuvuodessa yhteisen laulutuokion, järjestämme avoimia ovia kerholaisille. Lisäksi meillä on yhteisiä erikoistapahtumia mm. ystävänpäiväjuhla, johon kutsutaan myös lapselle tärkeä aikuinen mukaan.

Usealle lapselle päiväkerho on ensimmäinen paikka mihin tullaan ilman vanhempaa. Lapsi opettelee ryhmäytymistä , sosiaalistumista ja ohjeiden noudattamista. Päiväkerhossa on ohjattua toimintaa, mutta emme ole unohtaneet vapaata leikkiä, sillä sen avulla lapsi opettelee maailmaa. Usein puhuttuaamme ristiäisistä /hautajaisista , lapset voivat leikkiä näitä tapahtumia niin kerhossa kuin kotona.Tällä tavoin he käsittelevät asiaa.

Päiväkerhossa opetellaan saksien ja kynän käyttöä. Lapsen ei tarvitse osata näitä tullessaan kerhoon.Otamme jokaisen yksilönä huomioon. Toiset oppivat nopeammin. Jotkut tarvisevat enemmän tukea. Kaikenlaiset lapset ovat tervetulleita.

lastenohjaaja, lapsi-ja perhetyö

Facebook-sivut: Mustasaaren suomalainen seurakunta/lapsi-japerhetyö